Wednesday, February 2, 2011

Tuntutan dan Bantahan Rakyat Mesir keatas Hosni Mubarak

Assalamualaikum w.b.t...

Kali ini, saya memulakan penulisan saya dengan pergolakan hebat di bumi Mesir..bumi anbiya' setelah lama tidak menulis dek kekangan masa dan malas...Rusuhan hebat berlaku di Mesir setelah hampir 30 tahun (kalau x silap la), rakyat di pimpin dengan zalim, kejam dan kuku besi... tahniah saya ucapkan keatas rakyat Mesir kerana mempunyai kesedaran dan keazaman yang cukup besar..mereka bersungguh2 berusaha untuk menjatuhkan pemerintahan jahat Hosni Mubarak... sehingga kini, Mesir masih bergolak.. ketika mendengar di dalam berita, telah dilaporkan 3000 tahanan penjara berjaya melarikan diri kerana penjara terbakar.. sebahagian daripada mereka ialah tahanan Ikhwanul Muslimin... pelepasan mereka, saya kira satu rahmat daripada Allah.. moga mereka yang akan mewakili rakyat Mesir selepas ini.. seperti yang diketahui.. Ikhwanul Muslimin telah pun diharamkan di Mesir..ramai pimpinan dan ahli2nya ditangkap dan di bunuh...antara nya Hasan al- Banna dan Syeikh Qutb...moga2 tahanan2 Ikhwanul Muslimin ini adalah mereka2 yang masih membawa matlamat yang sama seperti as-syahid2 yang lalu..
Melihat kepada keazaman dan kecekalan rakyat2 Mesir menuntut kebebasan daripada perdana menteri Mesir, ada kemungkinan pemimpin itu akan turun..namun memikirkan hubungan rapat dan erat Hosni Mubarak dengan Yahudi Laknatullah..nampaknya agak sukar untuk melihat pemimpin itu turun...Yahudi cukup menyokong Hosni Mubarak... sokongan kuat Yahudi itu, mampu memberi kekuatan kepada Hosni Mubarak untuk terus berhelah dan mengekalkan kedudukan sebagai perdana menteri Mesir..
Itu semua suasana dan keadaan di Mesir... persoalannya Malaysia macam ne lak?? dan lebih 50 tahun.. rakyat2 Malaysia masih belum2 sedar..erm, pe nak jadi laa.. tunggu Malaysia jatuh dan kene batang hidung sendiri baru nak sedar kot.. Bukan nye nak sangat rusuhan nie...hancur bangunan sana sini..bakar rumah tu..bakar rumah nie.. cuma, ingin hati nie nak tengok rakyat2 Malaysia bersatu antara satu sama lain untuk menegakkan kebenaran..bukan bersatu untuk national value or ketuanan Melayu.. tapi the Islam, as a way of life.. 2 je... kite majoriti umat Islam..tapi sayang..x sume yang nak bersatu untuk tegakkan agama Islam.. aduhai..Malaysia2.. inilah Malaysia boleh, yang dibangga2kan :(...bileeekah kita rakyat Malaysia nak sedar dan bersatu??? jangan sampai nak tunggu BOM Amerika atau Yahudi jatuh atas rumah kite....

No comments:

Post a Comment