Monday, October 18, 2010

Dia lebih 7 x mimpi Nabi s.a.w, subhanallah!!

Alkisahnye semalam saya de mndgr sebuah ceramah, alhamdulillah mengisi rohani yang kontang.. MasyaAllah, sesungguhnya saya terkejut, apabila dikongsi dan diberitahu oleh penceramah bahawa terdapat seorang ulamak asia yang dah lebih dari 7x mimpi berjumpa Rasulullah.. Ya Allah hebatnye!!! Gerangan ini ialah tok guru Hj Hadi Awang, presiden Pas.. hebat bukan!! saya takjub dengannya, mesti ibadah dan solatnya sangat khusyuk pada Allah sehingga dikurniakan kesempatan begini yang saya kire x semua mampu dapat.. Cantik akhlaknya, tutur katanya bersinar seri wajahnya menandakan nur keikhlasannya dalam mendekatkan diri kepada Allah..Namun saya hairan dengan masyarakat terutama bangsa saya sendiri Melayu, tanpa segan silu menolak, menghina, menyumpah2 beliau sedangkan beliau pembawa panji Allah.. tertanya2 dalam diriku, bilakah bangsaku ingin sedar??? masihkah kalian mahu hidup dalam dunia yang penuh dengan kemungkaran..yang setiap harinya maksiat berlaku tanpa sebarang teguraan..Ya Allah, sesungguhnya umat Islam sudah jauh dari landasan agamaMu.. Nauzubillah, jangan lah Engkau membolak- balikkan hatiku..Thabatkan lah hatiku dalam agamaMu..dan satu perkara yang sangat2 saya ingat dalam ceramah semalam yang agak menyentak hatiku ialah terbatal nye akidah apabila kite x atau berhenti dari jalan perjuangan membawa agama Allah.. Ya Allah jauhkan lah diriku, thabatkan hatiku...

No comments:

Post a Comment